×

Kedves Vásárlóink!

Jelenleg a webáruházunkban a vásárlás szünetel, rendelést nem tudnak leadni.
Megértésüket köszönjük.

Te Falad Webáruház

Általános Szerződési és Felhasználási feltételek

A TeFalad webáruház böngészésével és használatával Ön kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a Te Falad Webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket és annak minden pontjával egyetért!

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

Egyet nem értés esetén a rendszert nem használhatja!

 

1§ Üzemeltetői adatok 

Cégnév: Nyárs Klaudia ev.
Cím: 9700 Szombathely, Pázmány Péter Krt 22. 4/17.
Adószám: 58979183-1-38
Nyilvántartási szám: 57163756
Szerződés nyelve: magyar
Elérhetőség: info@tefalad.hu
Telefon: +36 20 982 1459

 

2§ Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A webáruház egyedi a vevői megrendeléskor rögzített lakás dekorációs termékeket forgalmaz. A megrendelt termékek színárnyalata kis mértékben eltérhet a monitor kalibrációs beállításai miatt, valamint a méretekben előfordulhat +/- 5% eltérés.
A megjelenített termékek kizárólag online a webáruház szoftveren keresztül rendelhetőek meg. A házhoz-szállítás költségét nem tartalmazzák.
Áraink bruttó árak, az áfát tartalmazzák.
Az eladó fenntartja a jogot arra vonatkozóan, hogy ha az ár bizonyíthatóan valamilyen tévedés, hibás működés miatt téves, úgy a webáruház nem köteles teljesíteni a megrendelést.

 

3§ Szállítási módok és díjak

A szállítás díja függ a rendelési értéktől és a rendelési módtól. Csomagjainkat futárszolgálat kézbesíti a rendeléskor megadott címre.

1. Előre utalás esetén a szállítás díja: 1750 Ft.
2. Utánvétes rendelés esetén a szállítás díja: 2250 Ft.
3. MPL csomag rendelése esetén a csomagszállítás díja 2915 Ft, figyelembe véve a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet módosításáról szóló 685/2023. (XII. 29.) Korm. rendelet, 2. §-t. Ezen díj nem tartalmazza az utánvét valamint a terjedelmes csomag kezelési díjat. Webáruházunk a termékek jellegéből adódóan csak hengerben terjedelmes küldeményként tudja feladni a csomagot, melynek díja a 2024.03.01 belföldi posta díjak szerint a küldemény alapdíjának 100%-a. Ugyanezen okból kifolyólag nem lehetésges MPL csomagautomatával történő feladás sem. Utánvétes fizetés esetén +500 Ft szállítási díjat számítunk fel, mely alacsonyabb a postai díjszabásnál.

15 000 Ft feletti rendelés és előre utalás esetén a kiszállítás ingyenes.

Kérjük a csomagot kézbesítéskor megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

 

4§ Regisztráció

A regisztráció előnye, hogy amennyiben legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási/számlázási címet is felvehet, valamint rendelési folyamatát is nyomon követheti.
Ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás zökkenőmentesen történhessen.

 

5§ A megrendelés folyamata

1. A termék adatlapján kiválasztja a termék jellemzőket (szín, méret, tükrözés). Kérjük csak abban az esetben jelőljék be a tükrözés funkciót amennyiben vízszintesen szeretnék tükrözni a mintát.
2. „Kosárba rak” gombra kattintást követően megtekintheti a kosár tartalmát.
3. A vásárlás további folytatásához kattintson a „Vásárlás folytatása” linkre, mellyel visszakerül az iménti termék adatlapjára.
4. Járjon el az 1-es pontban leírtak szerint minden megvásárolni kívánt termék esetében.
5. Amikor minden óhajtott terméket elhelyezett a kosarában kattintson a „Bevásárló kosár” dobozra, hogy megtekinthesse annak tartalmát vagy egyből termék belehelyezésekor is oda jut. A kosárban a termékeket törölheti, mennyiségüket módosíthatja a sorban megadott beviteli mezőbe való mennyiség megadásával, majd a „Módosítás” gomb megnyomásával.
6. A kosárban található „Pénztár” gombra kattintva haladhat tovább a megrendelés folyamatában. Amennyiben már regisztrált és belépett felhasználónk egyből a pénztárba az adatok ellenőrzéséhez kerül, ellenkező esetben a „Belépés” vagy „Regisztráció” gombra kell kattintania.
7. A megrendelés leadásának utolsó lépéseként „Pénztár”-ban található „Rendelés” gombra kattintson, mellyel rendelését elküldi nekünk.
8. A rendelésről a rendszer egy automatikus e-mailben tájékoztatja.

A megrendelés akkor válik élővé ha azt az ügyfélszolgálat telefonon/e-mailben visszaigazolja.
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9:00-tól 17:00 óráig legkésőbb 72 órán belül történik.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
Rendszerünk a megrendelésről egy automatikus levelet küld Önnek, melyben található rendelési számra hivatkozva érdeklődhet megrendelésével kapcsolatban elérhetőségeink bármelyikén, illetve nyomon követheti ha belép az oldalra regisztrációkor megadott adataival.

Át nem vett és emiatt visszaszállított csomagok esetén a csomag újra küldését kizárólag a termék ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

 

6§ Szavatosság

Kellékszavatosság

Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Vevő választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a Vevő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Vevő a kellékszavatossági igényét az Eladóval szemben érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A tejesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

Közlési és igényérvényesítési határidők

(1) A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

(2) A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

Jótállás

A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén  a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. 

 
A jótállásnak két fajtája van: 
- a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és 
- a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.
 
Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén 
Az új Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti az Eladóval szemben. 
 
A jótállási igény érvényesítése
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A jótállási határidő a termék kézhezvételével kezdődik. 
 
Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.
 
Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. 
 
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, ill. termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a vásárló, de a vásárlót a jótállásból fakadó jogok mellett a termék,- és kellékszavatossági jogok is megilletik.
 
A garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra, ezért kérjük figyelmesen olvassa el a használati útmutatót!

 

7§ Rendelés lemondásának feltételei

7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
7.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
7.3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie
7.4 Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
7.5. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
7.6. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
7.7. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
7.8. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
7.9 A termékek jellegéből adódóan a visszaküldött termékeket csak olyan állapotban fogadjuk el, melyről egyértelműen kiderül, hogy nem használták ill. sértetlen állapotban van. Továbbá a szállítási sérülések elkerülése végett az eredeti csomagolásban vagy azonos minőségű (pl. úgyanolyan kartonhenger) fogadjuk el.
7.10. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
7.11. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével, letöltés), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
7.12. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli!
7.13. A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29§ 2 bek. c. pont alapján nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.14. A termékek rendelése során lehetőség van egyedi matricákat is rendelni (pl: neves matricák), ebben az esetben egyedi gyártásúaknak minősülnek, minden esetben a rendelő kérésére és a rendelést követően kerülnek legyártásra, ezért kérjük a színválasztásnál körültekintően járjanak el, mert színtévesztés miatt cserét, pénzvisszafizetést nem tudunk garantálni. Egyedi rendelés esetén a webáruház nem köteles a terméket visszavenni, a vevő elállási jogát nem gyakorolhatja. A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29§ 2 bek. c. pont alapján pénzvisszafizetést nem tudunk garantálni.
7.15. Joga van a fogyasztónak a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolni az elállási jogát.
7.16. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A  Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.17. Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
7.18. A felhelyezés során kérjük körültekintően, a felhelyezési utasításnak megfelelően, járjanak el. Nem vállalunk felelősséget a rosszul felhelyezett matricákért és az ebből adódó károkért.

 

8§ Szerzői jogok védelme, felelősség meghatározása 

Amennyiben az ügyfél egy egyedi ajánlat keretében saját grafika alapján dolgoztat, köteles szavatolni az általa rendelkezésre bocsátott szellemi termékek jogtisztaságát. Szerzői jog vagy személyiségi jog sérülése esetén a felelősség az ügyfelet terheli. 

Az ügyfél köteles mentesíteni az eladót az előbb említett jogsérelmekből származó összes követelés alól, és megtéríteni az ügyben felmerülő összes költségét.


9§ Adatkezelés

Adatkezelési tájékoztatónkat megtekintheti a https://tefalad.hu/adatvedelem oldalon.


10§ Panaszkezelés

Panaszügyintézés, helye, ideje, módja:

A Felhasználó a termékkel vagy a  Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:

Név: Nyárs Klaudia ev.
Cím: 9700 Szombathely, Pázmány Péter Krt 22. 4/17.
Email cím: info@tefalad.hu
Telefonszám: +36209821459

Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége, munkanapokon: 9.00-17.00.

A szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Amennyiben a szóbeli panasz azonnali kezelésére nincs lehetősége, (a panasz jellegéből adódóan),  a szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, mely tartalmazza a panasz leírását és kivizsgálást, ezt követően 30 napon belül írásban megválaszolja és a Felhasználónak megküldi. Ezen felvett jegyzőkönyvet a felvételétől számított három évig a Szolgáltató megőrzi. 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet.

A szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. A panasz elutasítása esetén, a szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a felek közötti tárgyalások során nem rendeződik, úgy kezdeményezheti Békéltetőtestület eljárását.

A szolgáltató együttműködési kötelezettséget vállal a Békéltető Testülettel. 

Vas Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Közlekedés Műszaki Engedélyezési Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály - Fogyasztóvédelmi Osztály
Címe: 9700 Szombathely, Wesselényi Miklós 7.

Szombathelyi Járásbíróság
9700 Szombathely, Szily János u. 7.

Online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezése:  Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platform.